Laparoskopi ve Histeroskopi

Laparoskopi ve Histeroskopi kadınlarda jinekolojik tanı – tedavi tedavileri sırasında en çok kullanılan uygulamalardır.

Laparoskopi kadınların karın içerisinin ışık kaynağı bağlı bir kamera sistemi yardımıyla gözlemlenmesi ve gereken durumlarda müdahale edilmesidir.

Histeroskopi ise kadınlarda rahim içi boşluğun kamera sistemi kullanılarak incelenmesi ve gerekmesi halinde işlem yapılmasıdır.

Kadınların iç pelvik yapısının incelenmesi Kısırlık veya farklı jinekolojik bozukluklar ile ilgili önemli bilgiler verir.

Fiziki muayene sırasında tespit edilemeyen durumlar Laparoskopi ve Histeroskopi prosedürleri ile daha net görüntülenebilir.

Laparoskopi ve Histeroskopi hem tanı ve tedavi amacıyla kullanılan yöntemlerdir. Tanısal Laparoskopi yöntemi ile kadınların;

• Rahim,
  • Fallop Tüpleri,
  • Yumurtalıklar,
  • İç Pelvik Alan,

bölgelerinde rahatsızlık durumu teşhis edilir. Tanısal Histeroskopi yöntemi ile rahim boşluğunun içerisi kontrol edilir.

Tanısal uygulamalar sırasında anormal bir durum tespit edilirse zaman kaybetmeden Operatif Laparoskopi veya Operatif Histeroskopi yöntemleri kullanılarak hastanın tedavisi gerçekleştirilir.

Kadın Doğum Uzmanlarımız tarafından klinik şartlarında Laparoskopi ve Histeroskopi yöntemleri ile yaşadığınız rahatsızlıkların tanı – tedavi işlemlerinin yapılması için Hemen Randevu Alınız…

Laparoskopi Nedir? Kimlere Uygulanır?

Laparoskopi kadınların üreme sistemleri ve karın bölgesinin içerisinin kamera kullanılarak görüntülenip tedavi edilmesini sağlayan kapalı cerrahi yöntemidir.

Jinekolojik birçok hastalığın tanısı ve tedavisi konusunda büyük avantaj sağlayan bu yöntem, açık ameliyat yapılmadığı için çok sık tercih edilmektedir.

Laparoskopi yapılacak hastanın göbek deliğinden 5 ila 10 mm. lik bir çapta endoskop kullanılarak karın içine girilir.

Laparoskopi teşhis amaçlı uygulanıyorsa üreme organları ve komşu bölgeler gözle değerlendirilerek hastalık araştırılır.

Tanı Amaçlı Laparoskopi uygulaması en çok;

• Kasık Ağrısı (Kronik Pelvis Ağrısı),
  • Tedavisi Sonuç Vermeyen Adet Sancısı,
  • Sebebi Bulunamayan Kısırlık Problemleri (İnfertilite Tedavisi),

durumlarının teşhisi için kullanılmaktadır. Laparoskopi tanı amaçlı yapılabildiği gibi teşhis edilen rahatsızlıkların tedavisi için de uygulanmaktadır.

Kadınlarda sıklıkla karşılaşılabilen jinekolojik rahatsızlıklar tedavi edilirken uygulanan prosedürlerden tüplerin bağlanması, dış gebelik ve rahim alınması uygulamaları Laparoskopi kullanılarak kolayca yapılabilir.

Laparoskopi uygulaması sonrası ağrı olmaması, ameliyat izi bulunmaması ve hızlı iyileşme süreci açık ameliyat yöntemlerine karşı avantajları olarak sayılabilir.

Laparoskopi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Laparoskopi yöntemi kadınların yaşadığı jinekolojik problemlerin teşhis ve tedavisi için kullanılan kapalı cerrahi uygulamasıdır.

A) Teşhis için Laparoskopi kullanılan durumlar şunlardır;

• Yumurtalık, Tüpler ve Rahimde Bulunan Kitlelerin Ayrıştırılması,
  • Dış Gebelik, Yumurtalık Kisti ve Myom Endometriozis Tespiti,
  • Kasık Ağrısı (Pelvik Problemleri Tespiti),
  • Genital Anormallikler (Çift Rahim vb.)
  • Kısırlık Nedenleri Araştırılması (İnfertilite Tedavisi),
  • Ağır Adet Sancısı.

B) Tedavi amaçlı Laparoskopi uygulanan durumlar şunlardır;

• Tüplerin Bağlanması,
  • Yumurtalık Kistlerinin Çıkarılması,
  • Dış Gebelik Ameliyatları,
  • Karın İçi Yapışıklıkların Düzeltilmesi,
  • Myom Çıkarılması (Myomektomi),
  • Rahimin Vajinadan Çıkarılması (Laparoskopik Asiste Vajinal Histerektomi),
  • Rahim Sarkması Tedavisi (Sakrokolpopeksi),
  • Çikolata Kistleri (Endometriozis).

Laparoskopi Avantajları

Laparoskopi yöntemi kadın hastalıklarında kullanılan diğer jinekolojik cerrahi uygulamalara göre birçok avantaj sağlamaktadır. Bu avantajların bazıları şunlardır;

• Açık cerrahide 15 cm. yi bulan kesiler Laparoskopi uygulamalarında 5 ila 10 mm. lik minik kesiler şeklinde olmaktadır. Bu sayede yara izi oluşmaz ve hastanın estetik kaygıları giderilir.
  • Laparoskopi sırasında hastanın karın duvarı kesilmez. Ameliyat izi oluşmamakla birlikte hastada açık cerrahi sonucu oluşabilen fıtık sorunları görülmez.
  • Laparoskopi uygulanan hastalarda işlem sonrası ağrılar ve enfeksiyon riski çok düşük olur. Ayrıca hastanede yatış süresi çok kısadır.
  • Açık cerrahi uygulamalar sonucu 1 haftalık bir hastanede yatış süresi oluşurken, Laparoskopi sonrası 1 ila 2 gün içerisinde hasta taburcu olmaktadır.
  • Uygulama sonrası hasta 1 haftalık bir istirahat sonrası günlük yaşantısına ve işine geri dönebilir.
  • Tedavi sırasında yüksek teknoloji içeren kamera ve cihazlar kullanıldığı için geleneksel yöntemlerden çok daha güvenli bir işlemdir.
  • Laparoskopi uygulamaları sırasında karın bölgesinde cerrahi kesiler oluşmadığı için dikiş yeri enfeksiyonu oluşmaz.
  • Kapalı cerrahi uygulamaları ile yapılan tedavilerde karın içi yapışıklık ve kısırlık riski minimuma düşürülür.

Histeroskopi Nedir? Kimlere Uygulanır?

Histeroskopi uygulaması optik sistemler kullanılarak rahim içerisinin incelenmesidir. Bu işlem sayesinde kadınlarda rahim kaynaklı rahatsızlıkların teşhis ve tedavisi büyük bir başarı oranıyla yapılmaktadır.

Histeroskopi işlemi sırasında 5 ila 10 mm. çapında mikro bir endoskop kullanılır. Kadınlarda rahmi oluşturan boşluk normalde kapalı olduğu için bölgeden görüntü alınırken içeriye sıvı enjekte edilir.

Uygun basınç oranıyla rahim içerisine verilen sıvı yardımıyla rahim içerisinde bulunan myomlar, polipler ve septumlar net bir şekilde görüntülenir. Görüntüleme sırasında myom veya poliplerin çıkarılması, septumun kesilmesi uygulamaları da yapılabilir.

Histeroskopi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Histeroskopi;

• Üzerinde ışık kaynağı bulunan özel bir cihazla,
  • Vajinal yoldan giriş yapılarak,
  • Rahim içerisinin sıvı ile doldurulduktan sonra,

Rahim içerisinin gözlenmesi ve ihtiyaç halinde tedavi edilmesidir.

Histeroskopi teşhis ve tedavi olmak üzere iki amaçla yapılmaktadır. Histeroskopi yardımıyla rahim içi myom, polip ya da septum operasyonları başarıyla tamamlanmaktadır.

• Düzensiz görülen adet kanamaları,
  • Menopoz sonrası oluşan kanamalar,
  • İpi içeri kaçan spiralin çıkarılması,
  • Kısırlık tedavisi öncesi inceleme yapılması,
  • Tekrarlayan düşük problemi görülmesi,
  • Çekilen rahim filminde şüpheli durumlara rastlanması,

gibi durumlarda uzman doktorlar tarafından hastaya Histeroskopi uygulanarak detaylı tanı ve gerekliyse tedavi imkanı sağlanır.

Özellikle düzensiz adet kanamaları görülen kadınlarda normal biyopsi yerine Histeroskopi ile sebebi araştırılmalıdır. Bu şekilde yapılan uygulamada tanı daha net yapılabildiği gibi anında tedavi uygulanabilmesi hastanın yararına olacaktır.

Histeroskopi Avantajları

Histeroskopi yöntemi kadın hastalıklarında kullanılan diğer jinekolojik cerrahi uygulamalara göre birçok avantaj sağlamaktadır. Bu avantajların bazıları şunlardır;

• Uygulama sırasında tanı ve tedavi birlikte yapılabilmektedir,
  • Özellikle rahim içinde polip veya myom bulunan hastalarda kürtaj yerine Histeroskopi uygulanması hastaya sağlıklı ve konforlu bir tedavi süreci sunmaktadır,
  • Tedavi sonrası 1 ila 2 saat içerisinde hasta günlük yaşantısına dönmektedir.
  • Histeroskopi işlemi sırasında ve sonrası hasta ağrı hissetmez.
  • Uygulama sonrası hastanede yatış süresi çok kısa olmaktadır. Bazı hastalar aynı gün taburcu edilirken en fazla 1 gün yatış gerekmektedir.