Jinekolojik Ameliyatlar

Jinekolojik Ameliyatlar kadınlarda iç ve dış genital bölge olarak tanımladığımız vajinadan yumurtalıklara kadar olan alandaki rahatsızlıkların tedavisi için uygulanan tüm cerrahi işlemlerdir.

Jinekolojik Ameliyatlar Açık Cerrahi Yöntemi (Laparatomi) ya da Kapalı Cerrahi Yöntemleri (Laparoskopi veya Histeroskopi) olmak üzere iki farklı şekilde yapılabilmektedir.

Jinekolojik Ameliyatlar bunun dışında iyi huylu sebeplerle yapılan ve kötü huylu sebeplerle yapılan operasyonlar olmak üzere iki farklı kategorideki değerlendirilir.

Günümüzde en çok uygulanan Jinekolojik Ameliyat Histerektomi operasyonudur. Histerektomi prosedürü uygulanarak herhangi bir nedenle durmuş olan rahim tedavi edilmeye çalışılır.

Kadınlarda rahim kendi vücut yapılarından bağımsız işleyen bir organdır. Bu nedenle rahimde oluşabilen sorunlar vücutta direkt tepki oluşturmadığı için erken fark edilemez.

Bu yönüyle mide ve akciğere benzeyen rahim yapısında oluşabilecek hastalıklara karşı erken önlem alınabilmesi için kadınların düzenli olarak Jinekolojik Muayene olması gerekmektedir.

Yaşadığınız jinekolojik problemler ile ilgili tedavi olmak için Hemen Bize Ulaşın…

Jinekolojik Ameliyatlar Nelerdir?

Kadınlarda yaşanan Genital Bölge rahatsızlıklarının tedavisi için kullanılan Jinekolojik Ameliyat Çeşitleri yaşanan rahatsızlığın türüne ve hastanın genetik yapısına göre değişiklik göstermektedir.

Jinekolojik Ameliyatlar;

1. Kapalı Cerrahi Yöntemi ile Yapılan Operasyonlar (Laparoskopi veya Histeroskopi)
  2. Açık Cerrahi Yöntemi ile Yapılan Operasyonlar (Laparatomi)

olmak üzere iki farklı yöntemle yapılmaktadır.

Kadın doğum kapsamında yapılan tüm Jinekolojik Ameliyatlar Kapalı (Endoskopik) Cerrahi Yöntemleri kullanılarak yapılabilmektedir.

1-) Laparoskopi (Kapalı Jinekolojik Ameliyatlar)

Laparoskopi uygulamaları operasyon geçirmesinde herhangi bir engel bulunmayan kadınlara güvenli ve hızlı bir şekilde yapılabilen kapalı cerrahi yöntemidir.

Uygulama ilk kullanıldığı dönemler sadece tanı amaçlı yapılırken, günümüzde Jinekolojik Ameliyatların büyük bir bölümü Laparoskopi yöntemiyle yapılmaktadır.

Laparoskopi kullanılarak yapılan Endoskopik Ameliyatlar şunlardır;

• Tanısal Laparoskopi(Nedeni belli olmayan Kısırlık sorunu için uygulanır),
  • Dermoid Kist,
  • Endometriozis ve Endometrioma,
  • Dış Gebelik,
  • Myomektomi (Rahim içindeki urların çıkartılması),
  • Laparoskopi kullanılarak Vajinal Histerektomi yapılması,
  • Gebe kalma şansını artıran uygulamalar (Adezyolizis, Salpingotomi, Fimbrioplasti).

2-) Histeroskopi (Kapalı Jinekolojik Ameliyatlar)

Histeroskopi optik bir cihaz yardımıyla rahim içerisinin tanı veya tedavi amacıyla görüntülenmesidir. Kadınlarda hemen adet sonrası yapılması gereken bu uygulama sonrası ağrı ve kanama çok az miktarda olmaktadır.

Tanısal amaçla yapılan Histeroskopi uygulamalarında anesteziye gerek duyulmaz. Tedavi amaçlı yapılan operasyonlarda ise hastanın ihtiyacına göre lokal veya genel anestezi kullanılır.

Histeroskopi kullanılarak yapılan Endoskopik Ameliyatlar şunlardır;

• Tanısal Histeroskopi (Nedeni belli olmayan İnfertilite sorunu için uygulanır),
  • Septum tedavisi (Rahim içinde yer alan bantların kesilmesi),
  • Adezyolizis (Rahim içi yapışıklıkların temizlenmesi),
  • Polipektomi (Rahim içindeki poliplerin alınması),
  • Myomektomi (Rahim içindeki urların çıkartılması),

3-) Laparatomi (Açık Jinekolojik Ameliyatlar)

Laparatomi kadınların yaşadıkları jinekolojik rahatsızlıkların kapalı yöntemlerle çözülememesi halinde uygulanan açık cerrahi operasyonlardır.

Laparatomi kapsamında yapılan Jinekolojik Ameliyatlar şunlardır;

• Myom Çıkarılması (Myomektomi),
  • Rahim Alınması (Histerektomi),
  • Yumurtalık Alınması (Ooferektomi),
  • Tüp ve Yumurtalık Alınması (Salpingooferektomi),
  • İdrar Kaçırma Operasyonları,
  • Jinekolojik Kanser Ameliyatları,
  • Rahmin Vajinal Yolla Alınması (Vajinal Histerektomi),
  • Vajinal Yolla Kist Çıkarılması,
  • İdrar Torbasındaki Sarkmaların Onarılması (Sistosel Onarım),
  • Bağırsağın Son Kısmının Vajinaya Sarkmalarının Onarılması (Rektosel Onarım),

Jinekolojik Ameliyatlar Öncesi Yapılması Gerekenler

Jinekolojik Ameliyatlar yapılmadan önce uygulanacak tedavi yöntemine ve hastanın fiziksel yapısına bağlı olarak bazı hazırlıklar yapılmaktadır.

Hastanın jinekolojik bölgesi kuru ise operasyon sonrası izlerin kalıcılık göstermesine neden olabilir. Ayrıca yapılacak ameliyat türüne göre tedavinin verimi de düşebilir. Bu nedenle bölgenin operasyon öncesi nemlendirilmesi gerekir.

Jinekolojik Ameliyatlar sırasında ve sonrasında bölge enfeksiyon kapabilir ve kötü kokular oluşabilir. Bu durumu engellemek için kıl köklerinin arındırılması gerekir.

Operasyon öncesi jinekolojik bölgenin uyuşturulması amacıyla bazı kremler ve bakım ürünleri kullanılmaktadır. Tedavinizle ilgilenen uzman doktor tarafından kullanılması gereken krem ve ilaçlar size iletilecektir.

Jinekolojik Ameliyatlar Sonrası Yapılması Gerekenler

Jinekolojik Ameliyatlar tamamlandıktan sonra hastanın sağlığı ve tedavinin başarısı için doktorunuz tarafından belirtilen hususlara büyük önem gösterilmesi gerekir.

Uzman Jinekologlar tarafından belirlenen, Jinekolojik Ameliyatlar sonrası hasta tarafından dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır;

• Operasyon sonrası doktor tarafından belirtilen süre boyunca işlem yapılan bölgeye su temas etmemelidir.
  • Tedavi sonrası size belirtilen aralıklarla pansumanın değiştirilmesi bölgede enfeksiyon veya iltihap oluşmasına engel olacaktır.
  • Dikiş ya da yapıştırma kullanılarak yapılan uygulamalarda tedavi edilen bölgeye organik kürler kullanılarak bakım yapılabilir.
  • Ameliyat bölgesinde oluşabilecek kararmalara ve kuruluğa engel olmak için doktorunuz tarafından onaylanan bakım ürünleri belirlenen periyotlarla bölgeye uygulanabilir.

Yukarıda belirtilen Jinekolojik Operasyon öncesi ve sonrası yapılması gereken bakım, takip ve incelemeler her hasta için farklılık gösterebilir.

Hastanın genel durumu, ameliyatın yöntemi ve gidişatı, uygulama anında komplikasyon oluşup oluşmamasına bağlı olarak hastanın iyileşme sürecinde değişiklikler olabilmektedir.

Yaşadığınız Jinekolojik Problemlerin tarafımızdan teşhis ve tedavisi için Zaman Kaybetmeden Bize Ulaşmanız sağlığınız ve hastalığın ilerlememesi için büyük önem arz etmektedir.