Kadın Hastalıkları

Kadın Hastalıkları kadınlarda özellikle üreme organları ve sisteminde meydana gelen rahatsızlıklardır. Kadın Hastalıkları ve Doğum başlığı altında yaşanan bu problemler tedavi edilmektedirler.

İnsanlarda oluşan hastalıklar sağlıklarını ve yaşam kalitelerini olumsuz etkilemektedir. Bu hastalıkların bir kısmı sadece kadınlarda görülmektedir.

Kadın Hastalıkları kapsamında yaşanan rahatsızlıklara uygulanan tedavi yöntemleri tıbbi adıyla Jinekoloji ve Obstetrik bölümünde yapılmaktadır.

Jinekoloji bölümü ile kadınlarda vajina, vulva rahim, rahim ağzı, fallop tüpler gibi üreme organlarında görülen her türlü hastalığın tanı ve tedavisi yapılmaktadır.

Obstetrik bölümünde ise gebelik problemleri, gebelik takibi, kısırlık problemi teşhisi, yumurta takibi, rahim filmi çekilmesi, aşılama ve tüp bebek tedavi yöntemleri uygulanmaktadır.

Kadın Hastalıkları ve Doğum bölümünde Kadın Hastalıkları dışında üreme sağlığı, jinekolojik kanserler, pediatrik – ergen jinekolojisi, menapoz, yüksek riskli gebelik takibi, cinsel fonksiyon bozuklukları ve jinekoloji operasyonlar yapılmaktadır.

Kadın Hastalıkları uzman bir Jinekolog tarafından erken dönemde teşhis ve tedavi edilmemesi halinde kadınlarda çok kötü ve kalıcı hasarlar bırakmaktadır.

Vücudunuzda hiçbir problem hissetmeseniz dahi belirli periyotlarla Kadın Hastalıkları Uzmanı tarafından muayene edilerek sağlık durumunuzu kontrol etmelisiniz.

Kadın Doğum Hastalıkları

Sadece kadınlarda görülen ve sonucunda doğurganlığı olumsuz etkileyen hastalıklara Kadın Doğum Hastalıkları denir.

Kadın Hastalıklarının bazıları daha kolay ve tedavisi basit olmakla birlikte bazıları zorlu ve uzun bir tedavi süreci gerektirmektedir.

Yaşanan hastalığın türü ne olursa olsun zaman kaybetmeden bir kliniğe ulaşıp Kadın Doğum Uzmanına muayene olmak tedavinin başarısı için çok önemlidir.

Kadın Hastalıkları Nelerdir?

Kadın Hastalıkları genel anlamda kadınlarda genital bölge kaynaklı oluşan rahatsızlıklardır. Bu hastalıklar kendi içerisinde farklı türlere ayrılıp iyileştirilmesinde farklı tedavi yöntemleri kullanılmaktadır.

Günümüzde en fazla rastlanılan Kadın Hastalıkları arasında;

• İnfertilite (Kısırlık)
  • Yumurtalık Kisti (Over Kisti)
  • Pelvik Enfeksiyon ve Rahim İltihabı
  • Rahim Duvarı Kalınlaşması
  • Rahim Ağzı Kanseri
  • Vajinal Kanama (Düzensiz Kanamalar)
  • Vajinal Mantar
  • Vajinismus
  • Miyom
  • Polip

bulunmaktadır.

Uzun yıllardır tüm bu rahatsızlıkların tedavisini başarıyla gerçekleştiren Kadın Doğum Uzmanlarımız tarafından tedavi edilmek için Hemen Bizi Arayın…

İnfertilite (Kısırlık)

İnfertilite yani Kısırlık çiftlerin 1 yıllık bir süreçte korunmasız olarak cinsel birliktelik yaşamalarına rağmen çocuk sahibi olamamalarıdır.

Günümüzde kadınların yaklaşık %15 inde görülen bu problemin birçok durumda tedavisi mümkündür. Öncelikle sağlık kuruluşunda uzman doktorlar tarafından gerekli tetkikler yapılmalıdır. Sorunun tam olarak nedeni tespit edilir.

İnfertilite tedavisi sırasında öncelikle ilaçlar ve kremler kullanılır. Sonuç vermemesi durumunda cerrahi işlemler ve ilerleyen durumlarda aşılama ya da tüp bebek uygulaması devreye sokulur.

Yumurtalık Kisti (Over Kist)

Yumurtalık Kisti yumurtalık içerisinde görülen içi sıvı dolu keselerdir. Yumurtlama sorunu yaşayan kadınlarda çatlamayan folikül kistleri her ay büyüyerek bir dizi halinde görülebilir.

Bu kistler 3 ila 6 ay arasında takip edilirler ve sürecin sonunda kendiliğinden kaybolurlar. Eğer tümör şüphesi var ise cerrahi işlemle çıkarılıp patolojik olarak incelenmeleri gerekir.

Çikolata Kisti olarak ifade edilen yumurtalıklarda rahim içi doku görülmesi durumu ise hormonal yöntemler kullanılarak tedavi edilebilir.

Pelvik Enfeksiyon (Rahim İltihabı)

Pelvik Enfeksiyon rahim ağzı ve vajinadan ilerleyen mikro organizmaların yumurtalıklar, fallop tüpleri ve rahimde oluşturduğu iltihaptır.

Pelvik Enfeksiyon sonrası karnın içerisinde yapışıklıklar oluşur. Bu yapışıklıklar tüpleri içerisine alarak gebeliğin oluşmasına engel olabilir.

Ayrıca tüplerde oluşan hasar nedeniyle ileride dış gebelik oluşabilir. Enfeksiyona müdahale edilmemesi sonucu iltihap kana karışıp hayati risk oluşturabilir.

Pelvik Enfeksiyonu vajinal akıntı, ateş ve kasıkta oluşan ağrılar ile kendisini göstermektedir. Doktorunuz tarafından tavsiye edilen antibiyotiklerin ağız yoluyla ya da damardan alınması ile tedavi edilmektedir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması

Kadınların rahim içi duvarı adet döngüsü sırasında gebeliğin oluşmasına hazırlık amacıyla ve hormonların etkisiyle biraz kalınlaşır.

Gebelik oluşmaması durumunda Rahim İçi Duvarı dökülüp kanama yoluyla vücut dışına atılarak tekrar eski halini alır.

Adet düzensizliği yaşayan kadınlarda normalden fazla kalınlaşma oluşur. Ultrason yardımıyla bu durum tespit edilmektedir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması sonrası beklenen incelme gerçekleşmezse Histeroskopi yöntemi ile bölgeden parça alınarak patolojiye gönderilir.

Rahim Ağzı Kanseri

Rahim Ağzı Kanseri kadınlarda meme ve kalın bağırsak kanserinden sonra en çok görülen kanser türüdür. Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan verilerde ülkemiz dünya genelinde 10. sırada yer almaktadır.

Rahim ağzının yüzeyindeki tabakanın anormal hücrelere dönüşmesi ile hastalık başlar. Erken teşhis edilmemesi halinde Rahim Ağzı Kanseri oluşmaktadır.

Klinik ortamında yapılacak Jinekolojik Muayene ve testler sayesinde erken tespit edilerek kolayca tedavi edilebilir. Hastalığın ilerlemesi halinde radyoterapi uygulanmaktadır.

Vajinal Kanamalar (Düzensiz Kanamalar)

Adet kanamaları normalde 2 ila 7 gün arasında sürmektedir. Kanamaların 7 günden fazla sürmesi ve 100 ml. den fazla olması anormal bir durum olduğu anlamına gelmektedir.

Düzensiz Kanamalar hormonal dengesizlikler, yumurtlama problemleri gibi birçok farklı problem nedeniyle olabilmektedir.

Anormal şekilde oluşan Vajinal Kanamalar klinik şartlarında muayene edilerek incelenmeli, gerekmesi halinde biyopsi alınarak patolojik inceleme yapılmalıdır.

Vajinal Mantar

Vajinal Mantar kadınlarda çok sık görülen bir enfeksiyon hastalığıdır. Özellikle yetişkin kadınların 4 te 3 ünde bu problem görülmektedir.

Hamilelik veya antibiyotik kullanımına bağlı ortaya çıkabilen bu hastalık tedaviye çok hızlı yanıt vermektedir.

Bunlar dışında obezite, şeker hastalığı, metabolik rahatsızlıklar, naylon iç çamaşırı kullanımı gibi birçok farklı sebeple de Vajinal Mantar oluşabilir.

Vajinal Mantar genelde vajen içerisine konulan fitiller veya vulva içerisine sürülen krem ile birkaç gün içerisinde iyileştirilmektedir.

Vajinismus

Vajinismus kadınlarda cinsel birliktelik anında vajinanın gergin olmasıdır. Vajinismus cinsel ilişki sırasında ya da jinekolojik muayene sırasında tespit edilir.

Vajinismus cinsel ilişki sırasında ağrı oluşmasına ve isteksizliğe neden olmaktadır. Bu rahatsızlık pelvik kaslarına yapılan egzersizler ve kremler kullanılarak tedavi edilebilmektedir.

Miyom

Miyom rahimde kas dokusunu kaplayan iyi huylu tümörlerdir. Myomların çapları 2 – 3 mm. arası olabildiği gibi 15 – 20 cm. büyüklüğe kadar ulaşabilmektedir.

Üreme döneminde olan kadınların 4 te 1 inde görülmektedir. 40 yaşını geçen kadınlarda belirti göstermemekle birlikte Myom bulunma oranı %50 ye ulaşmaktadır.

Oluşma sebebi tam olarak bilinmeyen Myomlar çok hızlı büyüme gösterirler. Miyom tek bir tümör olabildiği gibi birden fazla da olabilir.

İlaçla tedavisi mümkün olmayan Miyomların iyileştirilebilmesi için cerrahi müdahale gereklidir. Kapalı veya açık cerrahi işlemler tedavi sırasında uygulanabilir.

Tekrar hamile kalmayacak hastalarda rahim tamamen alınırken, eğer ilerleyen zamanlarda gebelik düşünülüyorsa sadece Miyom çıkarılmaktadır.

Polip

Rahim ve Rahim Ağzı Polipleri rahmin iç tabakasında ya da rahim ağzında bulunan et parçalarıdır. Rahim içerisine yerleşen polipler gebe kalmayı zorlaştırıp gebelik kayıplarına neden olur.

Ayrıca Polipler adet döneminde fazla kanamalara, ara kanamalara ve kansızlığa neden olurlar. Kadınlarda Polipler jinekolojik muayene ve ultrasonografi yardımıyla tespit edilir.

Rahim ağzında bulunan Polipler muayene esnasında kolayca alınabilir. Lakin rahim içerisinde bulunan Polipler cerrahi yöntemler kullanılarak temizlenmektedir.